فروش ست سفره هفت سین

سفره هفت سین سفره‌ ای است که ما ایرانیان به هنگام نوروز برپا می کنیم. این سفره به طور معمول بر روی زمین یا میز گذاشته می‌شود. اعضای خانواده نیز در زمان تحویل سال در کنار سفره هفت‌سین می‌نشینند. گروهی از ایرانیان سفره را تا سیزده روز پس از نوروز نگه می‌دارند و در پایان روز سیزده سبزه را به آب می‌سپارند. مردمان دیگری که با ایرانیان فرهنگ و آیین‌های مشابهی دارند این سفره را نیز می چینند.

هفت سین از مشهورترین مراسم نوروز است، و آن گرد آوردن هفت چیز است که نام آنها با حرف «س» آغاز گردد. مانند سیب، سرکه، سماق، سمنو، سکه ، سبزه ، سنجد که برای هفت سین انتخاب می‌شود.در بعضی ریشه‌یابی‌های دیگر، هفت سین را هفت میم دانسته‌اند، یا آن را از ریشه«هفت‌چین» به معنی هفت چیدنی نامیده‌اند.


در بعضی از منابع سفره هفت سین را مربوط  به دوره صفوی می دانند. یک خاورشناس آلمانی به نام بروگش که در دوره ناصرالدین شاه  قاجار در سال ۱۸۶۰ میلادی از تهران بازدید کرده‌است، می‌نویسد که ایرانیان برای نوروز گلهایی می‌کاشتند که نامشان با سین آغاز می‌شده‌ است.
اما از طرف دیگر وسایل سفره هفت سین را باید به سنت‌ها و باورهای ایرانی متصل کرد. در کتاب حظ الخط که به زبان عربی نوشته شده است ،آمده‌است که ساسانیان در نوروز هفت دانه را بر هفت ستون می‌کاشتند یا نانی می‌پختند از هفت غله.  در مجموع، هرچند اجزای سفره نوروزی، باستانی و معنادار هستند اما ریشه در سنت‌ها و باورهای ایرانی دارند.


امروزه ما ایرانیان نیز به رسم اجداد گذشته خود سفره هفت سین خود را در زمان تحویل سال می آرائیم و زیبایی و آراستگی زیبای سفره را که با هنر بانوان ایرانی آمیخته است به رخ دیگران می کشیم. زیبایی و جلال قابلمه پیرکس فرانسه سه تایی بر هنر زنان ایرانی به وسایل و ظروف بکار گرفته شده نیز بستگی دارد. در گذشته از ظروف سفالی جهت سفره آرایی عید استفاده می کردند اما با گذشت زمان و ظهور وسایل پذیرایی از قبیل چینی ، بلور و کریستال تمایل به استفاده از ظروف سفالی کاهش پیدا کرده است.امروزه ظروف پذیرایی شیک و جدید  با طرح ها و زیبایی های چشمگیر و همچنین ظروف سرامیکی با نقوش زیبا و طرح های سنتی و قدیمی و گاهی کلاسیک سفره های عید با شکوه تر به نظر می رسند.

شما می توانید با ایده گرفتن از سنت های قدیمی جلوه بیشتری به سفره های هفت سین عید خود بدهید. شرکت بازرگانی روبینا سعی دارد با عرضه جدیدترین و شیک ترین قابلمه چدن یونیک سایز 32 که در بازار تهران موجود است سهم کوچکی در به یادماندنی ترین و خاطره انگیزترین خاطره سفره هفت سین امسال شما داشته باشد.
اگر قصد خرید جزئی و عمده این محصول را دارید با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما